Skip to content
  • Strona Główna
  • O nas
  • Oferta
    • Gwarancje ubezpieczeniowe
    • Ubezpieczenie drukarni
    • Ubezpieczenie firm budowlanych
    • Ubezpieczenie majątku
    • Ubezpieczenie OC
  • O ubezpieczeniach
  • Współpraca
  • Kontakt
Menu
  • Strona Główna
  • O nas
  • Oferta
    • Gwarancje ubezpieczeniowe
    • Ubezpieczenie drukarni
    • Ubezpieczenie firm budowlanych
    • Ubezpieczenie majątku
    • Ubezpieczenie OC
  • O ubezpieczeniach
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook Facebook Twitter Instagram

Ubezpieczenie utraty zysku

  • Admin
  • 25 października, 2019

Zawierając umowę ubezpieczenia firmy zazwyczaj obliczamy maksymalne odszkodowanie, które otrzymamy, w wysokości kosztów odtworzenia zniszczonego mienia. Pomyśl jednak, co faktycznie się stanie po dużej szkodzie w naszej firmie.

Odszkodowanie, nawet otrzymane, nie pokryje wszystkich kosztów po szkodzie

Jesteś właścicielem fabryki. Wartość budynków to 5 mln zł. Maszyny w nich zainstalowane mają wartość 3 mln zł, środki obrotowe to kolejny 1 mln zł. I zdarza się pożar. Straż pożarna gasi budynek, wyceniamy szkodę i co się okazuje. Spłonęła połowa budynku. Pozostała połowa jest nieuszkodzona, jednak nie można w niej prowadzić działalności przed odbudową spalonej części. Spaliły się też maszyny, które pracowały na pierwszym etapie procesu produkcji. Miały one wartość 500 tys. zł. Środki obrotowe spłonęły całe. Mamy zatem szkodę w wysokości 3 mln zł (1,5 mln budynek, 500 tys maszyny, 1 mln środki obrotowe). Zakład ubezpieczeń wypłaca nam odszkodowanie w takiej kwocie w ciągu 30 dni. I mamy problem

Pomoże nam ubezpieczenia od utraty zysku

Mieliśmy kredyt na halę. Do spłaty pozostało 2 mln zł. Rata miesięczna to 35 tys. zł. Dodatkowo mamy leasing na maszyny. Rata miesięczna z maszyn nieuszkodzonych w pożarze wynosi 43 tys. zł. Pensje pracowników to miesięczny koszt 150 tys zł. Łącznie te koszty dają 228 tys. zł.

Nie możemy prowadzić produkcji, ponieważ mamy uszkodzoną halę oraz zniszczoną część maszyn. Odbudowa będzie trwała 9 miesięcy. Zatem do czasu odbudowy poniesiemy koszt łączny 2.052.000 zł. Niestety w tym czasie nie mamy sprzedaży. 0 zł przychodu. Przez 9 miesięcy. Powstaje ogromna strata. Możemy tę kwotę zapłacić z kasy firmy (jeżeli jest ona dostępna) albo pokryć ją z ubezpieczenia Utraty Zysku (Business Interruption). Jest to ubezpieczenie od przerw w działalności firmy. Wielu firmom pozwoliło ono przetrwać ten trudny okres i uratować przedsiębiorstwo.

Tagi
AC Indywidualne kradzież Leasing OC sąd wypłata

Udostępnij

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
NastępnyBiednemu wiatr w oczyNastępny

Może Cię zainteresować również:

Ochrona w życiu prywatnym

Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym

Czym właściwie jest ubezpieczenie OC w życiu prywatnym? Jest to ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, które zadziała, gdy wyrządzona przez nas szkoda będzie skutkiem naszego zaniedbania lub nieszczęśliwego zbiegu okoliczności. Przy zawieraniu...

Kradzież pojazdu a zabezpieczenie kluczy

Zgodnie z ogólnymi warunkami ubezpieczenia Auto-Casco, ochroną od kradzieży nie są objęte szkody, gdy po opuszczeniu pojazdu i pozostawieniu go bez nadzoru pozostawimy w nim kluczyk (lub sterownik) lub gdy...

Ubezpieczenie maszyn budowlanych (CPM)

Co jest przedmiotem takiego ubezpieczenia:  maszyny i urządzenia budowlane sprzęt, narzędzia i wyposażenie budowy, stanowiące własność ubezpieczającego lub dla których na ubezpieczającym spoczywa obowiązek ubezpieczenia, pod warunkiem że są one...

Sprzedaż samochodu, a ubezpieczenie OC.

Postanowiłeś sprzedać swój samochód? Nie zapominaj o obowiązkach, jakie na Tobie spoczywają w zakresie ubezpieczenia OC. Posiadanie polisy OC jest ustawowym obowiązkiem. Dlatego do momentu przekazania informacji o sprzedaży pojazdu,...

Biednemu wiatr w oczy

Jak ważne jest terminowe opłacanie rat leasingowych. Leasing bowiem może nie wyrazić zgody na płatność w ratach za składkę polisy pojazdu leasingowanego w przyszłym roku polisowym. Gdy w firmie przechodzimy...
  • ul. Błażeja 90A/2, 61-608 Poznań
  • tel: +48 61 222 47 89
  • tel/fax: +48 61 221 34 68
  • e-mail: biuro@aleabroker.pl
  • http://www.aleabroker.pl
  • KNF 1598/09
  • NIP: 972-117-62-31
  • REGON: 300770496
  • KRS: 0000298120
  • Kapitał zakładowy 50 000zł
Close Menu
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda